Hoppning
hej på er!!
Jag ska nu ställa mig frågor som jag själv ska svara på inom hoppningen. Det kan tillexempel vara en enkel fråga som " hoppning eller dressyr?" Och så ska jag svara på det. 
 
•vad är roligast, hoppning eller dressyr??
- för 6 månader sen skulle jag lätt svara hoppning men nu tycker jag nästan att dressyr är roligare. Men hoppning är nog roligare på en rolig lektion med kombinationer och banhoppning och så. Men jag skulle nog säga båda!
 
• vad är det roligaste hindret att hoppa?
-lätt en bred och lite hög oxer, alla dagar i veckan säger jag oxer!
 
• vad är svårast inom hoppningen?
- på Betty tycker jag att det är svårast att hänga med i hoppen och följa henne. Men på andra hästar tycker jag det är ganska svårt att hitta ett bra flyt i en bana!
 
•vilken höjd tycker du är lagom?
- jag skulle säga att 90 cm bana på betty är lagom men enstaka hinder kanske 90-100 men bara jag känner mig trygg så går det bra!
 
•vad är roligast med hoppning?
- den känslan man få när man flyger över en oxer med den perfekta sitsen och ett grymt avstamp!!
 
•vilka typer av hästar gillar du att hoppa?
- jag gillar att hoppa dem lite svårare hästarna som man måste rida mycket på. Hellre dem heta hästarna!! Sen tycker jag om när man kan följa dem och man ser deras positiva energi fram till hindret och att dem bjuder på hindret. Jag tycker om när dem hoppar med marginal och hoppar följsamt!!
Finaste !! <3