BENJI
Halloj där!
 
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så ska jag ha Benji i sommar och jag tänkte dels skriva om lite planer på hur jag ska planera mina veckor men också visa vad jag tänkt och behöver köpa tills dess.
 
Om jag börjar med att berätta om mina planer för hur jag ska planera allt så är det så att jag tänkt att jag ska rida honom ca 5 gånger i veckan. Eftersom att jag kommer stå på karlshem och ingen annan som hyr kommer stå där så kommer jag inte heller ha samma möjligheter att rida ut. Men jag ska i alla fall rida ut minst två gånger i veckan. En gång själv till länsta eller galoppbanan och en gång i veckan någon annanstans medan någon följer med mig gåendes med en hund eller liknande bara så att jag har någon med mig (då jag inte är tillräckligt gammal för att rida var jag vill själv).
Sedan de resterande tre dagarna så vill jag rida på banan, lära känna honom och hitta knapparna lite i lugn och ro. Jag ska ju troligtvis ha honom efter sommaren och då skulle det vara kul om jag var lite "inriden" på honom så att vi kan starta någon tävling som kommer upp innan det blir total vinter och is, brrr.
Hur och vad jag ska träna på är väl lite basic (alltså typ hela tiden, hehe) för att sedan kanske rida igenom lite olika program.
 
För att övergå till vad jag ska köpa (jippi) så är det mest praktika saker, elller tja det beror på vad man jämför med men ex ett nytt pannband (han har brunt träns) eftersom att hans är lite halvt trasigt eftersom att det är flitigt använt. Meen ja, här kommer en lista på vad jag ska köpa till sommaren. Sedan så är det ju täcken men mer till vindern men detta är en början haha.
 
- Pannband
- Bakbenskydd
- Grimma
- Tyglar
- Ludd till sadeljord 
 
Ja, det är det jag kommit på nu och det jag siktar på att köpa nu. Jag överväger dock om jag ska köpa ett PS- pannband eller inte. Det är ju svindyrt men de är otroligt snygga och jag kommer köpa det förr eller senare och om jag säljer det jag har nu (svart läder) så kan jag använde det plus lite till så kan jag köpa det? Aja, haha. Dt återsår att se!
 
Ha det så bra! Kram
 
Finafina Benji och Ingrid <3