Tävlingsplanering
Hejsan!
 
Idag tänkte jag berätta om min nuvarande tävlingsplanering. Det är 5 tävlingar framöver, varav en är Södertälje som jag ska på i helgen. Då ska jag hoppa 80-80 cm, en debut för min del att hoppa 80 cm båda klasserna. Tidigare har jag endast hoppat 80 cm en klass, men nu ska jag helt enkelt hoppa det i två klasser (detta kan man endast göra på tävlingar som är P&J).
Det ska bli väldigt roligt eftersom att Södertälje dessutom har en sådan fin anläggning. De har två ridhus vilket gör att man har turen att få rida fram inne under vintern. Och ridhuset där tävlingen pågår, inne på banan, är det väldigt stort. Ridhuset är alltså större än det vi har på Karlshem, och det underlättar genom att hindrena inte står lika nära varandra som annars. Man har större plats att rida på, och kan ta längre tid på sig att fixa galoppen eller liknande!
 
Några veckor efter Södertälje är det dags igen, och nu på Hufudsta Ridklubb. Där har jag varit en enstaka gång när jag tävlade Ponny Cupen med min ridskola (jag hade Oscar), och det jag minns från denna tävlig är att jag tyckte att hindrena var väldigt fina, haha. Det var fint där också, dock har jag ju inte varit där med en privathäst och därför vet jg heller inte hur vida framridningen eller något annat är där. Men det verkade trevligt när jag var där så jag hoppas att det är bra! Dessutom börjar det ju (ÄNTLIGEN) bli riktig vår nu, vilket betyder att man kan rida på utebenan! 
Aja, där har jag i alla fall anmält mig till LC och LC+5 (80-85cm). Om jag hoppar de här klasserna kommer det även bli en debut i 85 cm, men även min första lokala med Poppis!
 
Efter detta ska jag på två tävlingar tätt inpå varandra som är en lokal tävling på Compass Ridklubb. Jag måste erkänna att jag verkligen ser fram emot denna tävling! Jag minns även här att jag tävlade Ponny Cupen, och jag hade en superfin häst. Kommer dock inte ihåg namnet, men den var svart i alla fall. 
Hit har jag ännu inte kunnat anmäla mig, därför väntar vi och ser vilka klasser det blir.
 
Veckan därpå ska jag på en till lokal men nu till Ekerö Ridskola. Även denna tävling ser jag fram emot mycket dels för att tävlingen sker på utebanan som är stor och rymlig, men också för att det var denne ridskola som jag red på förut. Därför har man väll en speciell relation till den. 
Just nu är jag anmäld till LC och LB. Men allt kan som alltid ändras, och därför vet jag nu heller inte säkert om det blir de här klasserna eller inte.
 
Till sist ska jag till Sunby Ridklubb, ännu en lokal. Och det ända jag vet (helt ärligt) om denna ridanläggning är att min mormor bor nära den och att jag har varit på ett sommarutsläpp där en gång, haha. Men jag har hört mycket bra om den så det ska bli kul!
Jag har dock för mig att vi inte kan anmäla oss än för att de helt enkelt inte har öppnat änmälan än. Men jag gissar att jag ska hoppa LC och LB om det gick bra på ekerö eller så. Lite oklart men det väntar och se.
 
Tack för att ni läste detta inlägg, ha det så bra!
 
Kram
 
Lite bilder från olika tävlingar!
 
Sen till sist vill jag bara påpeka att både klasserna och tävlingarna kan ändras, så inget är skrivet i sten, helt enkelt.