TÄVLINGSDAGS och allmänt pladder
Det händer faktiskt och jag är löjligt uppspelt. Ifall titeln inte tipsade er om vad som är på g så ska jag ut och tävla! På söndag är det en pay & jump på södertälje som jag ska ut på. DET SKA BLI SÅ JÄKLA KUL. Jossan ska med också. Eftersom det är första gången någonsin Villis åker ut och tävlar kommer jag hoppa 70/70. Om det går bra kommer jag antagligen hoppa 70/80 nästa gång men vi får se.
 
Jag anmälde mig i lördags och jag e rätt säker på att mina föräldrar var på väg att kasta mig ur huset jag tjatade så mycket. Jag har typ lagt all tankekraft jag haft över till att fundera över vilken outfit jag ska ha. Jag har precis köpt ett rött schabrak jag gärna skulle vilja använda. Det har en vit flätad kan. Asså det skulle vara sååååå snyggt om jag kunde ha det med ett par vita ridbyxor och en röd tröja. Fast jag äger inga vita ridbyxor... Eller en snygg röd tröja... Så det är ju ett litet problem. Annars hade jag kanske tänkt ett mörkgrön equestrian schabrak jag har med ett par marinblå ridbyxor då det har en mörkblå kant. Dock så behöver jag ha en mörkgrön tröja... Vilket jag inte har... Det e svårt det här guyz. Jag har många snygga schabrak men inte så mycket bra kläder att matcha då Villis passar i starka färger och jag well... gör inte det. Så vi får se hur jag gör. Om ni ser en misslyckad färgbomb på södertälje är det antagligen jag. 
 
Vad händer utöver tävlingen da? Inte så mycket. Villis gick ganska mycket och hårt förra veckan och det kändes på honom så jag bestämde mig för att det kanske är dags för en lite mer chill vecka. Idag ville Felicia rida honom för hon slutade tidigt och det passade mitt schema ganska bra då jag hade mycket skola att ta tag i. Tyska-prov på fredag så det e bara att plugga.
 
I söndags red jag faktsikt Lola för första gången på länge. Hon var piggare än piggelin. Jösses den hästen måste verkligen gå mer. Kanske borde jag ta i tu med det... Aja det gick bättre på slutet i alla fall när hon var helt slut och jag faktiskt behövde driva för att hålla igång galoppen. Men det var faktikskt mysigt. Jag tycker jättemycket om den hästen men det var ett tag när jag faktiskt försökte ordentligt att rida både Villis och Lola och det var helt jäkla utmattande. JAg var rätt nära döden då. Jag svär att jag kunde se ljuset i tunneln med en gammal tant och allt det där. RIP Issa 2000-2017. Haha okej kanske inte riktigt så dramatiskt men det var väldigt jobbigt. SKa försöka rida henne lite igen i alla fall för hon går knappt alls just nu.
 
Andra grejer som hände i söndags var en liten mini-fotning av Villis. Jag tog ut honom i skogen bakom lösdriften. Jag hade ingen med mig så var tvungen att hålla i honom själv medan jag fotade vilket visade sig vara en utmaning då min kamera har väldigt mycket zoom så det blev smått inszoomade bilder utom vissa när jag gick tillbaka in i hagen och fotade lite. Här är i alla fall mina favoriter
 
 
 
 
 
Redigerade en av bilderna lite hehe... brukar alltid göra bilderna så färgglada när jag redigerar så försökte göra något lite annorlunda denna gång. Aja hoppas ni gillar det bye pie.