Poppans utrustning #2

Halloj! 


Idag tänkte jag fortsätta med denna lilla "serie" med hennes utrustning. Och som jag sa i det förra inläggen så är allt mitt förutom sadeln. Och jag har även benskydd som jag kan visa en annan gång.

Jag börjar med tränsen!

Detta är då det gränser som jag rider mest på, mitt Micklem. Jag har ett inlägg där jag berättar lite om det och vad jag tycker är bra och dåligt. På detta tränset har jag ett tredelat äppelbett som hon funkar jättebra på! Det har jag också ett inlägg om. Jag rider även med ett par gummityglar, tyglarna använder jag på båda tränsen. Men jag ska nog köpa ett par till så att jag slipper byta hela tiden. Detta är köpt på hööks och är i storlek Cob. Pannbandet är också köpt på Hööks så det ingår inte. Storleken på bettet är 11,5.
Detta är då mitt andra träns. Det kommer från PS of sweden, det rider jag inte lika mycket på men jag ska nog göra ett inlägg då jag utvärderar detta träns. Det är köpt på Stockholm horse show (SIHS) och är i storlek Cob. Jag rider även på ett Novabett på detta som hon funkar helt okej på, men jag föredrar äppelbettet. Även detta bett är i storlek 11,5.
Sedan har jag även ett helt vanligt tredelat bett som jag också rider på, men just nu råkade det var detta bett som inte satt på. Detta bett fick jag med när jag fick Poppan, men det är i storlek 11,5 och finns att köpa i inprincip alla hästbutiker som säljer bett.
Detta är då hennes sadel, jag vet inte så mycket om den förutom att den är i 17". Det är en storlek på sadel.
Sedan har jag denna läderjord som jag rider på, jag har även en som är fluffig som jag brukar rida ut på eller om hon får skav. Denna är köpt på rea på Hööks. I storlek 110 cm.
Och till sist har jag mina Freejumps i svart.

Jag vill bara tillägga att mycket av detta har jag önskat mig i födelsedagspresent eller liknande istället för att önska mig kläder eller liknande. Men sedan har jag såklart köpt mycket själv också!


Hoppas att ni tyckte att det var roligt att se hennes utrustning, så kanske jag fortsätter med "serien" men att jag visar vad hon har på sig när det är tävling.
 
Ha det så bra, hejdå!