Hopptävling och lektioner
Hejsan svejsan från mig. Nu var det ett tag sen tror jag. Hoppas ni mår bra och allt sånt där. Haha jag vet aldrig vilket språk jag ska använda i mina blogginlägg. 
 
Oavsett så vill ni kanske höra lite om min vecka. Jag har som jag sa förra låtit Villis ta det lite lugnt med mycket uteritter förra veckan. Denna veckan var det egentligen tänkt att jag skulle jobba honom lite hårdare men i tisdags när jag kom var Kim där och då passade jag på att smyga in Villis för han behövde verkligen skos. Just då höll en tjej som heter Nathalie på att rida Lola. Hon hade precis värmt upp när jag hade mockat klart min hage och hon var ganska trött så hon frågade om jag ville sitta upp och rida lite. Vilket jag självklart ville! Hon var så mycket finare än i söndags. Mycket mycket bättre. Jag fick faktiskt lite form på henne. Men eftersom Jag skulle ha prov dagen därpå, Villis skoddes och jag ändå red Lola lite så lät jag Villis vila och åkte hem för att plugga. Sen blev mitt prov inställlt vilket var ytterst irriterande men aja. 
 
Villis vilade även igår så idag blir första dagen på ett tag han rids. Idag ska vi ha en hoppträning för Ida så vi får se hur det går. Egentligen var det tänkt att det skulle bli dressyrvecka men jaja vi får skjuta på det en stund. Ska rida på lördag för att göra upp lite för denna vecka. Vet inte om jag borde rida ut någonting i helgen om han behöver gå dressyr. Antagligen det andra, han gick ut mycket förra veckan. Jag e så taggad på hoppning för ida idag dock. Förra gången vi skulle hoppa för henne fick hennes bil motorstopp och vi kunde inte ha lektion vilket var lite synd men vi tar nya tag. Jag ska rida med Sara (hiller). Hon e ridlärare på sommrarna så några känner nog henne. 
 
Hallå jag måste ju berätta om tävlingen! För det första var jag tvungen att vakna klockan sex när sommartiden precist ställts in vilket gjorde att jag tekniskt sett gick upp klockan fem. Usch och tvi! Men iväg kom vi i alla fall med sadel och träns och vaccinationsintyg i packningen. Jag och Amanda var också intryckta i baksätet med alla grejer då Aud prompt skulle ha med sig hundarna som tog upp hela bakluckan. Om jag ska vara ärlig hade jag hellre haft Vilda och habibi i knäet än Amanda... Sorry Amanda. Tillslut kom vi dock fram. Villis var väldigt tittig på allt det nya men han var inte direkt bångstyrig eller jobbigare än vanligt på något sätt. Jag gick runt med honom i kanske 40 minuter innan jag kunde börja rida fram. Då var fokuset bara att han skulle slappna av och lugna ner sig vilket jag tror funkade lite för bra... När det väl var dags att hoppa banan var han helt slut. Jag hade ridit fram i kanske 20 minuter + hoppat kanske en fyra-fem språng. Jag blev i alla fall felfri i båda runderna och eftersom det bara var en träningstävling var det ju ingen placering så jag var väldigt nöjd med min ponny. Han var superduktig! Jag var helt slut efteråt men det var superkul när man inte klantar sig som jag brukar göra och glömma banan.
 
Jag kan skriva nästa gång om hur hopplektionen och dressyrlektionen vi ska ha för Aud på fredag går. Vi hörs senare. Bye pie