Bilder från tävlingen!
Hej på er!
Det är mycket som hänt på sistonde t.ex. Roliga ridlektioner, Hopptävling, sportlov m.m.
Under lovet har jag mest varit i stallet men också försökt hinna med att plugga eftersom vi har ca 4 prov nu efter sportlovet.. sjukt tråkigt -.- men aja nu är sportlovet över och skolan och ridlektionerna är igång vilket känns bra men jag längtar redan till påsklovet, haha.
Det som känns extra bra är att Bonnie är så otroligt mjuk och sammarbetsvillig just nu och hon har dessutom slutat med att hänga i högertygeln, eller så har jag bara hittat knapparna nu ;)
 
Idag red jag ett lugnt litet joggingpass då jag bara skrittade, travade och gjorde lite skänkelvikningar och serpentiner för att både mjuka upp och få henne avslappnad vilket gick extremt bra. Hon va lugn och avslappnad genom hela passet vilket vi jobbat på ganska länge nu så det är otroligt roligt att se hur fort och bra Bonnie utvecklas!
Varför jag bara tog ett litet joggingpass idag var för att vi var på Bonnies första tävling i fredags och då blev hon väldigt trött så jag ville inte pusha eller jobba för hårt med henne. Kan lägga in några bilder från tävlingen i slutet.
 
På fredag är det markarbete vilket jag tycker är en väldigt bra övning för Bonnie för att hon gärna blir lite taggad i hoppningen och då är det bra att träna bommar och kontroll, så jag är väldigt taggad på fredag!
 
Sen på lördag så blir det förhoppningsvis uteritt men annars dressyr i ridhuset/uteridbanan.
 
Här är lite bilder från tävlingen i fredags!
 
Världens bästa häst!