Babbel
 
hej hej, det var ett tag sedan!! Har att skylla på skolan faktiskt och även läxor från grönt kort kurs. Det är nämligen så att jag går en kurs för att skaffa grönt kort som man måste ha för att tävla utanför klubbtävling. Så jag har tre kust tillfällen innan jag ska skriva ett prov.. vi får se hur det går.....
 
Lite pass då.. jo förra tisdagen red jag på utebanan samt skritta fram och av ute. Det gick faktiskt väldigt bra och jag börjar hitta formen och sitsen mycket bättre nu. Så det är kul att det börjar gå framåt i MIN ridning! 
 
Sen i fredags var det hoppning och det gick lite fram och tillbaka. Framhoppningen var väldigt rolig och gick väl bra. Sen så började Betty snubbla väldigt mycket så det blev inte riktigt några höjder för min del. Såklart var det tråkigt då jag gillar att hoppa lite högre men det var ju en självklarhet att inte Betty ska göra sig illa eller så. Vad gör man inte för sin häst?? 
 
I lördags blev det en uteritt med Lea och Sara i skogen. Vi hittade några bra vägar/ backar att galoppera i och utforskade berga skogen. Det var svin kul och vi hitta MASSA fina ridvägar. Super mysigt var det iallafall!! På bilden kan ni se från den uteritten. 
 
Denna veckan blev/ blir lite konstig då jag måste gå på den där grönt kort kursen. I tisdags hann jag inte rida... sååååå tråkigt då hon hade vilat både söndag och måndag och skulle vara piggelin då. Jag hade nog ridit ut och bara haft det mys med Betty!! Så himla underbar ponny!!
 
På fredag är det dressyr lektion och ja, jag vet inte.. är jag sugen eller inte?? Helst skulle jag nog hoppa men vi får se om det blir något kul på lektionen så blir det säkert kul. Hoppas nog på lite sits träning och formarbete. Kanske rida utan stigbyglar och hitta en bra position med handen. Spännande vad det blir... ska bli kul att få rida min plutt igen iallafall :)
 
Sen på lördag ska jag på kurs igen så kommer kanske inte rida då heller men hoppas på att rida ut efter kursen. Kanske ta en tur till länsta efter mötet typ runt 4 och träna lite på igång och avsakningar ute också. Vi får se hur det blir!
 
Sen kommer vi till det lite roligare!! Nämligen tävlings planer. Det är cirka 2,5 månader kvar av tiden med Betty...:( och på den tiden skulle jag vilja starta en L:B (90) dock så vet jag inte om vi är redo eller så, men vi får se hur det går innan dess. Sen skulle jag även vilja rida en pay and ride för att se hur dressyren ska gå för oss!! Såååå taggad!!!! Tänker något sånt här:
 
•17 april en lokal tävling på Sunby ridklubb då jag skulle vilja starta en L:C (80) men det är snart så vet inte om det kommer funka men hoppas!!
 
• Den 30 april en lokal tävling på Hufvudsta ridklubb och då vill jag starta en L:C (80) och en L:C+ (85) och den skulle jag verkligen vilja gå på !!!!  
 
• Den 14 maj är det en pay and ride på Södertälje som jag extremt gärna skulle vilja gå på då det är pay and ride och på Södertälje som jag gillar!!
 
• sen är det en lokal tävling på Ekerö ridskola den 21 maj och då är det NÄSTAN bestämt att jag ska vara med. Om det går bra på träningar och tävlingarna innan skulle jag vilja starta L:C (80) och L:B (90) men vet inte än.
 
Jag har inte anmält mig tull någon av dessa för jag måste prata och planera lite med Aud först och övertyga mamma och pappa. Inga höjder är heller spikade så.. jag återkommer. 
 
resten av riden med Betty ska jag ha så roligt jag bara kan oh njuta av tiden med henne !!!
foto av: Ingrid 
#1 - norrbotten emma

Fina foton!

ha en underbar dag