Lite tankar innan läger 4
Hej!
 
Nu är det ju läger 3 som nyss har börjat och kommer förtsätta i 8 dagar framöver, lägret efter det, läger 4 ska jag på vilket ska bli väldigt kul. Då ska jag ha Benji delvis och förhoppningsvis ha någon annan häst också då det inte riktigt är bestämt om jag ska ha någon annan också men det skulle i alla fall vara väldigt kul tycker jag.
 
Men i alla fall så bör jag ju planera denna vecka väl eftersom att Benji sedan ska gå hårt i 7 dagar, men jag är inte helt överens med mig själv om hur jag ska lyckas med att skapa de bästa förutsättningarna för Benji till dess, så att han har så mycket eneergi som möjlig som är långvarig eller vad man ska säga. Alltså inte den sortens energi som finns i två pass och sedan dör ut för att han inte är van vid att gå så mycket eller något liknande, jag vet inte helt alltså!
 
Men jag tänker ändå att jag ska rida ut mycket så att han får röra på sig ordentligt men fortfarande bevara energi både fysiskt och psykist då det är mer psykiskt frestande att rida på banan eftersom att de måste balansera upp sig själva mer och jag som ryttare sätter äve mer krav på honom då. Så jag tänker mig uteritter, och eftersom att lägret börjar på söndag så är det ju ganska exakt en vecka till dess som jag måste planera upp. Men nu har han vilat i två dagar så jag tänker mig att jag rider typ 5-6 gånger men nästan alla är väldigt lätta pass ute typ. Kanke såhär :
 
SÖNDAG : BANAN, jag tänker att jag kan rida på banan för att känna lite på honom och bara rida igenom honom då jag inte ridit på banan på ca 5 dagar.
MÅNDAG : UTERITT, eftersom att gårdagens pass kommer vara banan så kan man "lätta lite på trycket", haha.
TISDAG : UTERITT, har inte så mycket att säga mer än att det är kul att rida ut!
ONSDAG : VILA, tänker att han förtjänar en paus här.
TORSDAG : BANAN, rida igenom honom samt kanske skutta lite = bommar typ
FREDAG : UTERITT, innan det börjar!
LÖRDAG : VILA, så att han är på topp sedan!
SÖNDAG : LÄGER 4 2017!
 
Jag tror ändå att detta funkar bra! Jag kan uppdatera er om hur det går och bomba med lite bilder, hehe.
 
Ha det så bra! kram
(Här på sista bilden kan ni ignorera min min och låtsas som att ni aldrig sett den, hehe. Men Benji var fin) Även denna bild är tagen av Lea!