Lite småskutt
 
 
 
Hej hej!
 
I tisdags så skuttade jag och Benji lite grann, jag började med att fokusera på vägarna. Att jag skulle kunna hålla ut vägarna innan hindrarna som stod båda som snett igenom. Det ena hindret hade lite längre än det andra vilket gjorde att det blev lättare. Eftersom att Benji har så stor galopp kan det ibland vara lite krångligt att svänga honom då det är så mycket att rida genom svängen. Så det övade vi lite på och då låg hindrerna på ca 70 cm. 
När jag hade fått igenom det jag ville så höjde vi 10 cm så det blev alltså 80 cm, och då hoppade jag det lite också. Sedan gick jag över till linjen på långsidan där jag fick in 5 galoppsprång. Det var först ett litet kryss och sedan en oxer som låg på ca 70 cm. Det hoppade jag inte alls lika mycket då det satt bra redan frå början.
 
Därefter så hoppade jag en liten bana med hjälp av de hindrena och jag måste säga att det gick väldigt bra, Benji är en häst men stor galopp och eftersom att Poppis hade mycket mindre galopp känns det alltid som att det går superfort äve fast det inte gör det på Benji. Men på banan fick jag till en bättre galopp vilket resulterade i att vi kom mycket bättre på hindrerna! Så det var kul.
 
Efter banan så höjde vi linjen lite grann och hoppade den igen fast lite högre vilket också gick super. Då hade han precis som på banan fått igång sin galopp lite bättre så att vi kom relativt bra avståndsmässigt. Men jag måste fortfarande öva på det, att känna när det är ett lagom tempo på honom, men det kommer med tiden ju mer jag lär känna honom! Lite samma sak i dressyren att jag inte får rida ihop honom för mycket, utan jag måste låta honom länga lite mer på steget och sträcka fram näsan lite. Men som sagt så känner vi ännu inte varandra så det är bara att jobba vidare så ska det nog gå bra!