Benji, Benji och lite mer Benji
Hejhej hallå!
 
Nu har det ju gått ett tag sen jag fick Benji, eller ja. Två veckor och på de två veckorna tycker jag ändå att vi har lärt känna varandra lite mer. I hoppningen börjar jag få in en lite bättre känsla för avståndet, och i derssyren har jag insett hur sjukt mycket man måste jobba med benen! Haha. Ja, vi har helt enklet en del att träna på men det ska bli kul!
Denna vecka har bestått av lite dressyr och uteritter med fotografering. Jag håller nämligen på att träna upp hans kondition, det och muskler är lite min inriktning denna sommar för att det ska gå så bra som möjligt för oss i höst. Så därför arbetar jag mycket i dressyren med att formen verkligen ska komma bakifrån (rumpmuskler) och konditionen jobbar jag på genom att rida ut mycket så att han får röra på sig nästan varje dag ganska ordentligt.  Genom uteritterna byggs ju även rumpmuskler eftersom att han behöver klättra mycket och det blir dessutom mycket skritt hit och dit som stärker honom!
 
Ja, det är väl mitt fokus just nu och att jag överlag ska lära känna honom bättre och få en känsla för hur jag ska rida honom.
 
Framöver så händer väl det heller inget speciellt förutom att jag är inne och kikar var och varannan dag på vad det finns för tävlingar i höst som jag är sugen att åka på! Jag kollar även in om det finns några bra träningar här på ekerö som jag och Banji kanske ska åka på och lite så, ja. Jag återkommer med mer information om hur det går med allting!
 
Kram
 
Alla bilder är tagna av världens bästa Lea! (Dock är detta en ny kamera som hon inte är van vid att fota med vilket gjorde att det inte var de bästa förutsättningarna för henne att ta skarpa bilder!)