hejdå, tack för mig
Började blogga på Kidz of Karlshem när jag var 13 år. Idag är jag 18. I fem års tid har jag klickat in på blogg.se, laddat upp bilder, skrivit texter och designat bloggen. Skrivit om det som händer på gården. Nu, fem år senare, skriver jag mitt sista inlägg. 
 
Ni har fått följa min resa med min allra första ponny, Royal Tiara kallas för "Tiara". Ni har fått följa mig med min d-ponny Ben Jovi kallas för "Benji". Ni har fått följa hästarna jag har ridit utöver min egna. Jag har haft turen att dela mitt hästintresse med fantastiska människor. Människor som idag är bland mina närmsta vänner. Det låter klyschigt, men vi har verkligen haft underbara minnen. Minnen som jag allid kommer ha med mig.
 
Vi har alla vetat att en dag måste vi skilja på oss. Vi är inte jämnåriga och i olika perioder i livet. Det känns sorgligt att inte dela sitt hästintresse med några av jordens bästa människor längre, speciellt när vi har haft så kul . Samtidigt som jag är sorgsen att vara den enda kvar i stallet av "min generation" så är jag ändå lycklig för den fina tiden vi har haft tillsammans med våra fyrbenta vänner. 
 
Mina planer med Benji är oklara pga många anledningar som jag ej kan styra över tyvärr. Jag hoppas innerligt att jag alltid kommer ha kvar honom i mitt liv trots att jag inte tränar eller tävlar honom. Benji är en fantastisk individ och världens bästa kompis. Jag har haft så kul med honom och jag har det fortfarande. Av alla hästar jag har suttit på, en hel del haha, är Benji den jag alltid tyckt har varit roligast. För mig är Benji one in a million. Han är så himla livsglad, vänlig men känslig. Han gör ridningen fantastisk rolig. Så tills sommaren är det spikat att jag ska ha kvar honom sen ska jag göra mitt yttersta för att forsätta rida honom och delta i hans liv. 
 
Men tills dess rider jag fortfarande honom och hänger i stallet. Min tid på bloggen är förbi och vi har överlåtit alla våra sociala medier till den nya generationen. Jag finns i bakgrunden om de behöver hjälp men kommer inte själv blogga här längre.  
 
Vill ni fortfarande följa mig och Benji finns jag på instagram: @ingridtjernstrom. Vill ni bara följa mig och inte så mycket hästar inblandade tryck här.
 
Tack bloggen, vi ses kanske någon gång i framtiden! 
 
Royal Tiara som jag hade från år 2012 till 2014. Korsning arabiskt fulllblod, islandshäst och new forest.
 
 
 
Ben Jovi, kom till mig år 2014 och har haft honom sen dess. Importerad från Tyskland.