VECKANS PASS!
Denna veckan har det inte varit så intensivt för Betty eftersom hon gick hårt förra veckan plus att hon tävlades förra söndagen. Sen är söndagen hennes vilodag, alltså vilade hon inte förra veckan och därför körde jag lätta pass denna vecka!

Så det jag gjorde i tisdags var att rida ut med Jossan. Det var hur mysigt som helst och hela himmelen var rosa! Super mysigt att rida ut efter en skoldag!! Aja vi valde att låta hästarna vara lite mer "fria" och lät dem galoppera på i deras tempo. Det gick väldigt bra och Betty var glad och nöjd när hon fick springa på! Sen så tog vi några stigar i skogen som inte var isiga och lät hästarna få lyfta på benen och klättra lite. Verkligen ett bra sätt att låta hästarna jobba på andra sätt än på banan. Desutom lär dem sig placera fötterna bättre och får då bättre koll inom hoppningen eller vad man ska säga. OCH det är väldigt mysigt!! 

I fredags var det markarbete men jag var inte med... skulle på tjejmiddag då! Väldigt typiskt att missa just markarbete när det är det roligaste som finns. Men men det kommer nya tillfällen! Markarbete är det BÄSTA!!!

I lördags red jag, Sara och Lea ut! Vi red igenom en lång väg ner till länsta vägen och galopperade där! Det var väldigt bra väder och mysigt. Vi tog lite bilder när vi red och gick i skogen väldigt länge så det blev en ganska lång runda. Jag ÄLSKAR verkligen att rida i skogen, det är terapi!!!!
Betty var väldigt pigg, då hon vila i fredags så det var lite svårare än de brukar. Men det är roligt att hon tycker det är kul! Sen har jag börjat ha mitt Nova bett när jag rider ut och helt ärligt tycker jag väldigt mycket om det. Jag tror även Betty gillar det och hon blir väldigt mjukt i handen med det. Ett bra bett om man vill ha lite mer "frihet" och "mjukhet" när man rider tycker jag. Skogsuteritter slår ALLT!!!

 Fler bilder kommer så småningom!!