VECAKNS PASS
 
hej hej!
 
I tisdags blev det hård trim på Betty. Jag övade typ bara galoppfattningarna och att hon skulle behålla formen i avsaktningarna. Jag red fram på mycket böjda spår och serpentiner. Böjde igenom henne för att känna om hon tog mina halvhaltet och var med på mina hjälper. Hon kändes mjuk och jag fick tid att öva på MIN ridning! Så framridningen gick väldigt bra och vi hittade varandra. Sen i galopp jobbet så var det slitit. Jag fick kämpa mycket med allting och båda var helt slut efter passet. Aja iallafall så gick det super bra vissa fattningar och vissa mindre bra. I slutet blev hon mycket finare i avsaktningarna och behöll formen hela tiden! Nöjd över passet hur som helst!!!
 
I fredags var det hopplektion och Betty var sååå fin!! I framridningen känndes hon helt amazing och hörni galoppen!!!! Allt min hårda slit från i tisdags resulterade i ALLA galoppfattningarna !! Inte något extra steg och hon var så uppmärksam för mina hjälper!! Framhoppningen gick bra och jag kände hur jag reglerade avståndet så att vi kom rätt, vilket jag har svårt för. Så det känndes extremt kul att jag och Betty jobbade tillsammans och det kändes som jag red väldigt bra. Annars har jag ju sagt att jag känner att jag måste göra mer i hoppningen och sluta "åka runt" men i fredags var det verkligen inte så!! Sen hoppade vi en liten större bana och det gick bra. Det kunde gått bättre men det gick bra. Som Aud sa " inte eran bästa runda, men väldigt bra ändå ". Extremt nöjd över passet iallafall!!!!
 
I lördags skulle jag rida ut men det var för halt och riskabelt att rida ut. Så det fick bli ett jogging pass i ridhuset iallafall och Betty kändes sååå mjuk. Jag övade på min ridning och specielt min hand. Det gick väldigt bra och särskillt galoppen fick jag upp handen vilket gjorde att hon bar upp sig bättre i galoppen. Även då körde jag mycket böjningar i form av serpentin bågar och åttvolter. Hon skulle behålla formen i bågarna och det gjorde hon bra!!
 
Super nöjd över denna vecka med Betty!!!!
Världens bästa vilda !!