Vårfeeling
Snart snart snart är det vår. Solen skiner, hästar fäller, fåglarna kvittrar och issa hurrar. Snabb grej bara, hur jobbigt är det inte när hästarna fäller. Asså när jag rider barbacka kan man inte ens se färgen på mina ridbyxor jag har så mycket hår över rumpan. Men vet ni i måndags när jag skulle rida tyckte jag Villis såg lite konstig ut och tog ett par steg tillbaka. Jag lovar dyrt och heligt, han börjar bli ljusare igen. Ahhhh såå glad! Jag gillar faktiskt hans ljusare färg han har på somaren än hans mörka färg på vintern. Mmm längtar verkligen till vår och sommar och värme. Det är faktiskt inte långt kvar till sommar. 
 
Aja i måndags slutade jag halv tolv så var i stallet väldigt tidigt. Fikade snabbt med Aud då hon åt en väldigt sen frukost och stack sen iväg till stallet. Hade ursprungligen tänkt rida dressyr då han skulle få vila idag men det var så fint väder att jag inte kunde motstå att rida ut. Och gud det var värt det. Asså det var verkligen bästa uteritten på jättelänge. Jag hade velat rida lite längre men hade liiiitttte bråttom så bestämde mig för att bara köra barbacka till länsta. Blev på så bra humör från vädret så bestämde mig också för att låta Villis sträcka lite på benen i galoppen. Har ridit ut så mycket själv vid det här laget så Villis e så snäll och lugn. Framförallt vid Länsta också där vi har ridit tusentals gånger vid det här gånger. Han var superglad och man kände verklig hur han tog i. Är dock lite deprimerad för då jag rider ut mycket själv brukar jag inte orka rida längre vilket har lett till att Villis har fått gå mycket på Länsta nu men i helgen ska jag försöka komma ut och kanske rida till berga eller buffalo eller nåt.
 
Ohh vill berätta lite snabbt om i fredags. Jag red barbacka (ja jag rider mycket barbacka då jag känner att det är väldigt bra med lite variation) på dressyrlektionen. Vi skulle jobba igång och avsaktiningar och det gick verkligen så bra. Aud gav mig mycket tips om hur jag ska få Villis i en bra form då han verkligen är nära nu. Han skötte sig verkligen utmärkt. Varenda liten fattning eller halvhalt jag gjorde. Åhhh min ponny är så härlig verkligen. Aldrig dum egentligen utan anstränger sig verkligen för att göra rätt. Måste åke bort på sportlovet så Villis ska gå läger. Hur fasiken ska jag lämna honom i en hel vecka. Hoppas någon riktigt duktig får honom så att han faktiskt får gå ordentligt lite grann. Lova att ni tar hand om honom så att han inte blir jobbig när jag kommer hem. Hoppas det går bra men ni får deala med att han kommer ha karlshems utrustning och inte min. Haha snobbponnyn ska snobbas ner ordentligt. 
 
Hallå glömde nästan. I söndags var det så fint väder så bestämde jag mig för att släppa Villis lös en stund i jordhögen för att fota lite. Och som på beställning kom Lea förbi och var såpass urgullig att hon kunde fot mig och Villis lite.
 
 
 
 
Dessa var mina favoriter. Orkade inte redigera något idag så dessa e all natural så att säga. Bye pie