Planering för veckan
Nu har det varit väldigt mycket bilder och inlägg i övrigt på bloggen så vi fortsätter med en planering av veckans pass. Kommer trimma mycket eftersom jag hade tänkt vara med på Södertäljes pay and ride den 12 mars. Hur kul!!?!???!!!!!!!
 
TISDAG: Imorgon blir det hård trim på banan. Ska skritta fram i cirka 10 min först på korta och långa tyglar. Sen ska jag trava fram i cirka 10 min och böja henne och göra henne uppmärksam på mina hjälper. Mycket halvhalter och ställa hit och dit. Antagligen kommer jag jobba med det på serpentinbågar och små volter vid hörnorna. Kommer även fokusera på en upprät och stabil sits med burna händer. Kommer försöka hitta en bra form där hon bär upp sig. Sen så kommer hon få sträcka ut halsen lite för att sedan gå på galopparbetet! Då ligger fokuset på galoppfattningarna och att ha en upprät sits med bra form som innan. Kommer bara fatta galopp på volter och långsidor och bara vara bestämd och tydlig med fattningen. Kommer därefter galoppera en kort sträcka för att sedan öva på att göra en bra avsaktning. Ser fram imot det och hoppas att det ska gå bra!!!
 
FREDAG: På fredag är det hopplektion!!!!! Hur kul?!??!!!!! Hoppas att vi hoppar lite hinder med lång anridning och tittigare. Även att räkna galppsprången mellan två hinder eller bommar. Ska bli riktigt kul!!!!!
 
LÖRDAG: på lördag blir det en lugn uteritt eftersom hon går läger hela nästa veckan antar jag. Så det blir en skritt runda i skogen med lite klättring på schemat! Så härligt med skogs utteritter. Kommer antagligen vara i länsta skogen och cirkulera en timme, haha!! Försöka hitta nya stigar eller annat spännande!! Kanske blir barbacka pass eller vi får se!!
en liten smygtitt på en av många bilder jag fotade på Jossan och MP i söndags när jag var ute med hundarna!!
hon kommer antagligen lägga upp resten sen!!!
kram på er så ses vi på onsdag då det blir en spännade överrasking!!