Hoppträning

Hej!


Igår var det hopplektion och vi hoppade som ett M. Det stod rakt från B till E, så det skulle se ut som ett M när man stod vi C. Det var alltså en massa stett-igenom. 

Vi hoppade studs först vilket gick väldigt bra, första gången hade jag lite dålig galopp. Men sen fick jag igång den mycket bättre. Då såg jag avståndet, och kunde reglera hur vi kom mycket bättre. 

Sedan hoppade vi över en oxer som vi hade lagt en orange filt under som Poppan tyckte var lite läskig, hehe. Hon tog rejäla språng över, haha. Hoppade minst dubbelt så högt över det hindret i början! Men annars gick det också väldigt bra, det kändes som att jag hade fått smälta det jag kände på Södertälje, då tyckte ju jag var svårigheten att rida på 4:an, som var ett snettigenom med lång anridning. Men men nu när vi just övade på det kändes det mycket bättre. Vilket var roligt! 

Sen på slutet hoppade vi en liten bana som gick bra förutom att vi kom lite nära på oxern, och minimalt nära på ett rättuppstående hinder. 

Sammanfattningsvis så är jag nöjd med denna träning. En till sak som jag kände var extra bra idag var att jag såg avståndet bra, såklart inte så att jag alltid kunde reglera hur vi kom. Men när vi tillexempel kom nära, så var jag beredd på att vi skulle komma nära. Jag visste redan det liksom, haha. Men jag tycker själv att när hindrena står nära väggen är det mycket lättare att reglera hur man kommer på hindret också eftersom att man kan ta ut vägen eller gena in lite. Men som sagt så kändes det som att det i alla fall börjar gå åt rätt håll med avståndsbedömningen nu. Sen är det en lång väg kvar, men detta är en början! 

Kram

En gammal bild från i somras när jag hade henne på läger!