skimmeln och mörkfuxen #2
Hej!
Nu fortsätter vi att jämföra Betty och Danny.
 
Betty har mer taktmässiga gångarter och är lättare att sita i. Danny är mycket svårare där.
 
Danny hoppar med bättre teknik och hoppar mer som en katt än Betty. Hon hoppar med stor marginal och "tappar" frambenen i hoppet. Danny hopper mer med lätthet och det ser enklare ut att hoppa för honom än för Betty.
 
Danny är SÅÅÅ mycket enklare att följa över hindrerna och Betty är skitsvår tycker jag.
 
Danny är piggare och mer taggad än Betty när man hoppar. Han är inte het, stark eller okontrollerbar men Betty är luganare eftersom hon har ett lugnare temprament. Vill bara förtydliga om att Danny inte är pigg eller stark i hoppningen vilket det kanske lät som, hehe.
 
Danny är lättare att påverka och reglera innan och efter hindrerna, det beror nog på att han är känsligare. Betty tar det mer som det kommer.
 
Jag får ett bättre flyt på Danny och en bättre känsla. Det bara rullar på och han kommer oftas bättre på hindrena än Bettan.
 
Jag tror att jag faktiskt känner mig tryggare på Danny än Betty i hoppningen och det känns lättare och naturligare att hoppa lite högre på Danny än Betty.
 
Danny är även lättare att byta galopp på än Bettan.
 
Okej nu kändes det som att Danny fick allt posetivit nu men jag älskar båda exakt lika mycket!!