ridpassen
Hej på er!
Tänkte att jag delar med mig av ridpassen denna vecka. Jag har ju somsagt ridit tre till fyra hästar i tre dagar.
 
I tisdags red jag ut på Villis oh Danny. Villis var fin och pigg. Danny därimot var galen, han ville inte skritta ett enda steg. Han var kaos men roligt att han uppskattar uteritter iallafall... Sen så red jag Bekka i ridhuset och hon var så sjukt fin. Hon var super avslappnad och arbetsvillig, hon var fantastisk. Gillar verkligen den hästen!!
 
 
I går red jag fyra hästar. Började med villis i ridhuset då det inte gick att rida ut pga halka eller träsk. Han var faktiskt väldigt fin, mycket välgenomriden och framåt.
Sen så tog jag min lilla polle och ledde ut i skogen, gissa vad.. vi gick vilse...och då ställer sig min häst och kissar... tajming.. Nej men vi skulle bara skritta rund gården fast i skogen och sen så hamna vi vid vattnet ett tag och sen vid länsta. Men tillslut var vi hemma igen och Danny var nöjd efter att ha tagit en tugga på inpincip alla granar i skogen..
 
Sen var det lilla Fox tur att bli riden. Jag joggade bara för att han är ung och då behöver de ibland bara skritta och trava för att galoppen kan vara ett stressmoment för unghästar. Han var väldigt lugn men inte så arbetsvillig.Ville helst vara en struts men i slutet kunde han vara fin. Han är så söt!
 
Sen red jag Bekka och det gick inte så bra, eller hon var lugn vilket hon har svårt för men hon var inte så fokuserad. Vilket ledde till att det blev ett sämre pass helt enkelt.
 
Idag drog jag en tur ner till länsta barbacka med vispen. Han var sjukt pigg!!!
Sen så red jag Bekka och hon var hyfsat fin. Hon var lite ofokuserad idag med men inte så farligt, hon var fin.
Man sparar det bästa till sist eller hur.. jo Dannysen. Han var helt fantastiskt fin, helt galet. Aldrig varit såhär nöjd över honom tror jag. WOW vilken häst alltså!!!