Ceke <3
hej alla!!  
Det var ett tag sen från min sida. Min förklaring är ett internet fritt Mallorca !! Men nu är jag iallafall här och ska snacka om mitt läger som jag gick på, läger 4 !!!
För det första var det otroligt roligt att träffa alla underbara människor och läger ledare!! Sen så kunde jag inte fått en bättre häst, nämligen Ceke!! 
 
Han kan ju vara lite sprallig ibland men han skötte sig jätte bra !!! Han var otroligt rolig att rida i dressyren och var mycket finare än jag hade trott. Han är bland dem roligaste hästarna jag ridit i dressyren och han är en bra läromästare samtidigt som man måste rida ordentligt! Vi red mest för Sara som är jätte duktig tycker jag. Sen red jag Jossan och Lea ett eget dressyr pass för Rebecka en gång och hon är jätteduktig på att hitta lösningar och ge bra tips tycker jag. Jag lärde mig jätte mycket då och det gick super!! Vi hittade varandra mer och mer för varje dressyr pass. 
 
Inom hoppningen gick det lite blandat. Han kan ju verkligen hoppa och det är sjukt kul att rida en sån häst som honom i hoppningen!! Första hopp passet gick sådär, vi hittade inte riktigt varandra men det var lärorikt pass så jag är nöjd. På terrängen gick det så sjukt bra !!!!! Han var super duktig och jag är nöjd över min ridning! 
 
Sen var det "hopptävling" och det gick faktiskt inte alls bra. Vi hoppade en bana på 90-100 och det skulle vi inte gjort. När man hoppat en häst två gånger tidigare som är lite osäkrare än andra hästar är det inte så bra att hoppa den höjden. Man ska aldrig hoppa högre än vad häst och ryttare klarar av. Man kan hoppa en bana på 120 och kravla sig över alla hinder men rundan ser förfärlig ut. Eller så hoppar man en bana på 70 där häst och ryttare känner sig trygga med en riktigt snygg runda. Höjden spelar ingen roll. Jag var stressad då jag skulle åka direkt efter till Spanien och jag var ur fokus. För att hoppa en bana på 1 meter på en häst man knappt känner krävs det fokus och bra ridning. MEN ibland går det dåligt och jag vet att jag ridning inte alltid kan gå som man tänkt sig. Alla pass är lärorika oavsett hur det går. Jag menar jag lärde mig ju saker på hopptävlingen oavsett om tårarna rann på kinden under rundan. 
 
Jag skulle lätt kunna tänka mig ha Ceke på vintern men nu är det en annan sak planerat. Men tack Ceke för en underbar vecka med dig och jag älskar dig verkligen  mycket!!!!! Finaste prinsen!!!!
 
#1 - Anonym

Ska du hyra Betty på vintern eller ska du hyra någon anan ?

Svar: Jag ska inte hyra Betty på vintern jag ska ha en D-ponny :)
Kidz Of Karlshem