TÄVLINGSDAGS
Halloj där!
 
Nu på söndag ska jag faktiskt på en så kallad "dressyrtävling" för första gången med Poppis. Det är som ett mini-KM på ekerö ridskola där jag och Amanda ska rida LC:2. Det känns ganska bra just nu, hon är pigg och fräsh och det mesta funkar när vi rider igenom programmet. Det är bara lite finslip kvar nu!
 
Men det är såhär Poppan kommer att ridas nu inför t´"tävlingen".
 
MÅNDAG : uteritt med Sara och Lea, Mycket galopp
 
TISDAG : Trim på banan (vilket gick väldigt bra). Jag rider igenom henne + programmet och finslipar lite.
 
ONSDAG : vila
 
TORSDAG : jogga ut lite så att hon får rör på sig lite oh komma ut
 
FREDAG : hoppträning
 
LÖRDAG : Som jag kallar det "special-pass". Jag ska skritta ut en sväng och ta det ganska lungt. Men jag ska också rida igenom henne i skritten på banan + att rida igenom programmet och se till att det sitter!
 
SÖNDAG : TÄVLINGSDAGS !
 
Jag tänker att jag skulle kunna lägga upp ett inlägg om hur jag tävlingsörbereder. Alltså visa vad jag fixar i transporten osv. 
 
Ha det så bra, Kram