Tävlings veckan!!
Hej igen!!
Nu blir det ett seriös inlägg... om jag lyckas.. jo men det är ju så att jag "tävla" dressyr på Ekerö ridskola på söndag. Det är typ en program ridning och jag ska rida L:C 2 och det ska bli sjukt kul !! Hopphästen ska visa upp sin kapacitet i dressyren!!
 
Därför måste jag planera mina träningar i veckan för att det ska blir bra. Så på tisdag ska jag rida på utebanan och rida igenom programet och öva på svårigheterna. Tillexempelt galoppfattningarna, behålla formen i övergångarna och hitta ett bra tempo. Lite lättare dressyrpass med lite jobbigare delar. 
 
Sen på lördag ska jag skritta fram ute, sen jogga lite och rida igenom betty. Jag ska även rida programet en gång och jobba mycket i trav hela passet. Sen så ska jag skritta och kanske trava lite till länsta så hon får komma ut lite.
 
Det är olika från häst till häst hur den ska gå dagen innan eller om den ens ska ridas. Men detta funkar för Bettan då hon brukar ha ganska mycket energi. Så jag joggar henne eller rider ut lätt dagen innan tävling. Men tillexempel poppis kanske inte ska gå lika hårt dagen innan för hon inte har lika mycket energi som bettan. Men Bonnie som är lite spralligare kanske ska gå lite mera innan men kanske inte ett hårt dressyrpass eller rida ut i flera timmar. Så det beror lite på vilken häst det är, man får helt enkelt lära känna sin ponny.
fina habibi i vårsolen !!
#1 - NORRSKEN EMMA

så fin hund =)
hoppas du haft en bra påsk
kram

Svar: Tack så mycket. Dina kommentarer gjorde min dag. Kram!
Kidz Of Karlshem