Szafir del 2
Hejhej!
 
Nu ska jag fortsätta berätta för er om min och Szafirs "historia". Och den fortsätter genom att det börjar gå bättre och bättre på lektionerna, speciellt på hoppningen. Det gick bättre och bättre i dressyren också, men hoppningen var ändå det som jag och Szafir uppskattade allra mest om man säger så!
 
Som sagt gick det bättre och bättre, vilket resulterade i att bi kunde hoppa banor på sisådär 70 cm utan några problem alls, och det slutade då med att jag åkte lite efter jul på ett KM hoppning 60-60cm. Vi var felfria i första rundan och ett litet nedslag i andra rundan. Men efter den tävlingen var både jag och Szafir stolta över både oss själva men också varandra. Båda tyckte att det var väldigt kul!
 
Sen fortsatte det att rulla på träningar, men även uteritterna kändes mycket bättre och höger galoppen var inte alls något problem längre! Så vi jobbade på och busade runt helt enkelt. 
 
Sen i slutet av medryttar-året, alltså i slutet av maj så var jag och Szafir med på den lokala hoppningen på ekerö ridskola. Vi hoppade då LD och LC (60-70cm) och var felfria i båda klasserna. Den tävlingen är jag än idag såå nöjd över. Eller ja, speciellt LC klassen. I LD klev han över vissa hinder, det kunde se ut ungefär såhär :
 
 
Eller såhär :
 
 
Ja.. Hehe. Han är lite speciell som sagt.. nejdå. Han tyckte bara att det var lite läskigt att hoppa mot domartornet, haha.
 
MEN, det kunde också se ut såhär :
 
 
Fina lilla Szafisen ;)
 
Ja, sen rullade det väl på ett tag till, ända tills att det blev sommar. Sen måste jag bara förtydliga att jag endast var medryttare! Så detta året är då det första året som jag hyr en häst!
 
Ha det så bra, kram.