Påsklovet hittills
hej alla!!
Jag har varit i stallet måndag och tisdag än så länge och har ridit lite olika ponnysar. I måndags red jag först Tequila , eller red och red.. jag skrittade bara för att jobba henne lite bara. Sen så red jag ranger!! ååå vad jag gillar den hästen. Man måste verkligen RIDA på honom och han är en OTROLIGT fin häst!!!! Det gick väldigt bra men han var lite spänd i halsen så det blev mycket lösgörande. Han gjorde allt vad jag sa och i slutet testade vi lite galoppombyten och han var super duktigt!!! Han är en häst som jag skulle kunna rida alla dagar i veckan!
 
I tisdags red jag ut på Bettan. Jag och Jossan red till berga och det var super mysigt!! Jag hade mitt nova bett och det jag tycker om det när jag rider ut är att hon inte känner mina förhållningar lika bra. Dom når liksom inte fram, men hon är väldigt mjuk i munnen med det. Men jag gillar att rida ut med det för det är lite mera "fritt" än ett stålbett. Så det blir lite mera fritt ochså när man rider ut och då blir det roligare för oss båda.
 
Idag (onsdag) blir det inget stall, främst för att jag inte kan gå för min fot vrickades igår när jag och Jossan hoppade lite själva. Vi kunde tragla oss över 1,20 meter!! (Stolt, eller vad?) men imorgon ska jag dit. Då ska jag hopppa lite faktiskt!! Aud sa att Betty kunde gå med lägerbarnen på hoppningen då hon är så snäll så kunde jag få någon annan lite svårare. Och jag bara ÄLSKAR utmaningar i ridningen och lite svårare ponnysar!!! Så det ska bli kul att se vem det blir!
 
Från en uteritt för ett tag sedan!! Härliga ponny!