PÅSKLOV!!!
hej på er!!! 
Nu är det PÅSKLOV och jag bara älskar lov.. sova på karlshem, vara där hela veckan, sovmorgon och vara med fina människor!! Bästa känslan!!
 
Jag ska rida mina vanliga dagar alltså tisdag,fredag och lördag men även på söndag för att jag missade denna lördag. Så det blir minst fyra dagar på Bettans rygg för min del. Men sen har även Anna (Bettys andra medryttare) frågat om jag vill/kan rida hennes dagar för att hon är bortrest. Självklart skulle jag vilja det men hon kanske behövs på lägret. Men det skulle vara kul om jag fick rida henne lite mera än jag brukar. 
 
Dom dagarna jag SKA rida på tänkte jag i alla fall rida ut på. Kanske ett pass på banan men jag ska passa på att komma ut lite nu på lovet. Bettan tycker det är grymt kul att komma ut och det är så härligt. Men ska eventuellt ta ett pass på utebanan och öva lite galopp!! Byta lite galopp, rida lite förvänd och fattningar samt avsakningar och verkligen samla den så mycket jag bara kan. 
 
Sen har jag även fyllt år i fredags och då fick jag ett tredelat äpplebett!! Super kul med nya möjligheter! Jag red med det i fredags på markarbetet och jag tyckte att hon tog mina förhållningar väldigt bra. Dock var hon ganska stark men det kan ju även bero på att hon var pigg. Så nu har jag ett Nova bett, ett äpplebett och ett metall bett!! ska försöka variera bett så mycket jag kan för att alla säger att det är bra mot hästens mun och tänder. Måste ta tag i mitt liv och trimma med Nova bett för det var ett tag sedan. Men kul att prova lite nytt!! Kommer utvärdera vad jag tycker är bra med alla och vilket jag gillar bäst i ett annat inlägg!
 
Nu har jag även efter alla omständigheter tagit grönt kort och lyckats anmäla mig till hufvudsta ridklubbs lokala tävling där jag ska starta L:C (80) och L:C+ (85) !! Ska bli super kul!!!!
 
Jag tänker att jag under lovet ska ta lite bilder till THA BLOGGICH  så håll utskick efter bilder under veckan!!
ha ett grymt bra lov alla och njut av ledigheten!!
 
TB till första gången jag red Betty, kolla bara på min usla hand sits...vi har iallafall utvecklats !!
 
 
TB till pay and Jumpen på Södertälje !!! Jag har väldens finaste ponny!!