Mina mål med min ridning
Okidoki så detta kommer vara ganska knepigt då jag inte riktigt vet vad jag vill men jag har en lös upfattning om vad jag vill. Okej mot oändligheten och vidare.
 
Jag kommer börja med mina kortsiktiga mål med mig och Villis som ekipage. Först ut har vi hoppningen. Så när jag började hoppa med Villis var det kaos. Hoppade jag själv var han duktig men var vi i en större grupp... Jag vet inte vad men något gick i baklås och han gick igenom hinder istället för över dom. Jag kan inte förstå hur långt vi har kommit sedan dess och jag kan inte vara mer nöjd med honom. Men något jag skulle vilja göra med min hoppning vore att hoppa en bana på 90cm. Att tävla en bana på 90cm vore dröm men tror inte det kommer gå fast man vet ju aldrig ;) Självklart vill jag inte bara ta mig över banan så att säga. Utan jag vill också hålla ett stabilt tempo och allt sånt. Nej men det vore intressant. 
 
Med dressyren. Gud jag har så mycket jag vill göra med dressyren. Detta år kommer jag nog inte ge mig ut och tävla något. Okej var ska jag börja? Jag vill kunna samla galoppen mer. Galoppfattningarna måste sitta, trespår ska fixas samt skänkelvikningar måste kirras. Mitt största mål med dressyren för tillfället är att stabilidera formen och faktiskt få en bra form. Det vore überkul att kunna ge sig ut på nån pay and ride men som alltid får vi vänta och se.
 
Nu kör vi! De djupa långsiktiga målen. Allt jag vill med mitt liv, unversum och allt haha. Nej men jag får väll hålla mig till ridningen idag. Vet ni jag ska berätta en liten historia. När jag var cirka 12-13? Var jag på ett ridläger nere i skåne vid mitt landställe och en kväll när alla barn plus vår ledare/ridlärare diskuterade vi just det jag pratar om nu, " vad vill ja göra med min ridning?" Det läger jag var på var tekniskt sett bara för privatryttare. Jag fick vara med för att jag hyrde en häst från den gården över sommaren. Alla andra hade i alla fall egna hästar. Deras förhoppningar var att tävla höga klasser med landslaget och mera. Dock så har tävling på häst aldrig varit min grej. Notera att jag skrev "på häst" då jag är enormt tävlingsinriktad inom andra saker. Tro mig folk som känner mig kan intyga detta. Hehe... Oavsett, så sa jag att jag skulle tycka det vore coolt om jag kunde få köpa en unghäst, knappt inriden, och utbilda den själv. Det är fortfarande en dröm jag har. På ett sätt får jag den drömmen med Villis. Han var ytterst outbildad när jag fick honom. Men jag vet inte... Villis är på många sätt min drömhäst i allt, dock hade jag förställt mig ett sto men man kan ju inte få allt här i världen. Tihi. Jag vill inte ha en tävlingshäst eller värsta fantastiska underhästen. Jag vill bara ha en bästa kompis. Jag vet inte hur mina ambitioner och drömmar kommer ändras. Jag vet inte hur jag ska göra med Villis, hur länge jag vill ha honom. Jag kanske bara har honom ett par år eller så har jag honom resten av hans liv. Framtiden är ju ytterst osäker. Det var allt för idag. Bye pie
 
 
 
 
 
 
Bilder på drömhästen i skogen <3