Galopparbete
Hejsan svejsan mina vänner. GLAD PÅSK! En väldigt vintrig påsk för min del då jag är låååånnngggtt nere i sverige, hela vägen ner i skånelandet. Hela Sveriges regnhåla, även kallad båstad. Här ska jag i alla fall vara till imorgon. 
 
Oavsett min bitterhet så fick jag vara första halvan av lovet på karlshem. Där jag har drillat dressyr som bara attans på Villsan. Vi har haft en liten svacka den senaste tiden dock så berodde det på att jag kände mig ytterst omotiverad att rida i typ en vecka och körde på nästan bara uteritter. Vilket var skönt i sig men när jag sen skulle försöka mig på dressyr igen så gick det inte så bra. Men jaja. Nu börjar allt sitta igen och jag har varit så glad och nöjd efter varje ridpass. 
 
Appropå dressyr så har jag hittat lite nya projekt. Det har nästan bara att göra med galopp hehe... Har fått lite dille på galopp, fråga mig inte varför. Aja men för det första vill jag kunna skänkelvikning i galopp. För att göra detta tänkte jag att jag först ska jobba med att fatta galopp på medellinjen, upp mot spegeln. Trixet ska vara att jag vill fatta ur en skänkelvikning. Vet inte riktigt hur det kommer funka. Jag kommer självklart testa lite annorlunda taktiker men detta var en idé jag precis kom på så förlåt om den låter lite oklar för tillfället. Inom detta faller också samling. Jag måste kunna samla galoppen för att göra något som detta. 
 
Min nästa grej är galoppombyten. Jag har precis kollat på lite youtube-videos och fått ett par nya idéer om hur jag ska göra. Fram tills nu dock har jag bara gjort så att jag lagt en bom vid "X" och försökt byta över den. Tro mig det har inte varit helt lätt. Något jag tycker är väldigt kul dock är att om jag inte gör rätt då gör inte Villis rätt heller. Det kanske låter konstigt men hade Villis varit en sådan häst som bytte av sig själv bara jag ställde om hade jag aldrig lärt mig. Ibland får jag in värst feelingen och allt bara funkar och då byter han alltid rent. I will keep you posted på hans framgång. 
 
Det sista jag tänkte jobba på är förvänd galopp. Framför allt att fatta förvänd galopp. Detta har jag inte börjat ordentligt med än men vi gjorde det en gång på en dressyrlektion och då var han superduktig. Kanske är det en liten dressyrtalang i Villis ändå. Detta kommer jag göra att jag gör en skänkelvikning och fattar ur skänkelvikningen. Om jag vill fatta höger galopp måste jag göra skänkelvikning åt höger. Heja heja issa. Vad? jag behöver verkligen hejas på här borta.
 
Det här var lite enkla grejor jag ska jobba på i framtiden. Jag kommer inte jobba på varenda en av dessa saker under  varje ridpass. Utan jag kommer variera min ridning. Jag kommer fokusera på en grej i taget. Sen kommer jag också ha mina vanliga lektioner och uteritter såklart. Det blir mindre pass i veckan att jobba dressyr än vad man tror. Det här ska nog bli bra ska ni se. Bye pie! (Uppladdning av foton ville inte funka idag, om jag kommer ihåg kan jag göra det senare)
 
 
 
VI har haft finbesök i form av världens bästa och sötaste Harry! Förlåt jag vet att ni inte vill se bilder på hundarna men han är ju bara för söt!
 
Lite Villis måste ni ju ha också.
#1 - NORRSKEN EMMA

så fiiina foton!! =)

ha en bra dag
kramar