dressyrdebut
Hej alla !!
 
i söndags var jag och Jossan på dressyr "tävling" på ekerö ridskola. Det var min absolut första dressyr "tävling"  och jag red L:C2! det fick bli en första pacering och 66,6% och för att "skryta" lite så var det cirka 10 % skillnad mellan mig och Jossan till alla andra deltagande vilket var extremt kul!! 
 
På framridningen kändes hon väldigt fin och inte alls spänd. Hon lysande faktiskt på mina hjälper bättre än vanligt och galoppfattningrna satt som en smäck!! Men hon var lite "seg/trött" och inte riktigt framme för skänken. Så jag valde att inte rida fram så länge och skrittade mest. 
 
På banan kändes det hyfsat. Som innan så var hon inte riktigt framme för skänkeln och sällskapssjuk på poppis. Men hon hade stabil form och rörde sig fint. Galoppfattningarna kunde blivit bättre och jag kunde varit lite noggrannare med vägarna och så. Men känslan var ändå väldigt bra för att vara första gången och jag är väligt nöjd över Bettys och min prestation. 
 
Det fick bli tre stycken 8 och nio stycken 7 och resten 5-6,5:or. Sen fick jag en åtta på Bettys gångarter vilket var kul, eftersom jag då fick bekräftat att hon har fina gångarter! Så här löd dommar kommentaren "prydligt ridet på trevlig och lydig ponny! Bravo! Vrid om vänster hand och stäng händerna" så jag tyckte att resultaten var bättre än känslan men känslan var abslolut inte dåliga. Jag är super nöjd !!!!!!
Även väligt glad över alla fina kommentarer jag fått och TACK till Lea som återigen har ställt upp som skötare och fotograf. Tack tack tack!!!  <3