Först ut !

Hejsan svejsan, jag är ny här, och heter Josefin. Men kallas nästan alltid för Josse eller Jossan. Jag har ridit på Karlshem i 1 år, så detta är mitt andra år.

Förra året hade jag Szafir som medryttarhäst, han är världens bästa tycker jag! Men lite envis kan man säga, haha. Han är ju inte så gammal, eller inte så erfaren rättare sagt, så det var lite att jobba med. Men nu är han bättre, men han har ju fortfarande sin lilla busiga sida såklart! 

Detta året hyr jag en C-ponny, (Szafir var en B-ponny så det var ett stort steg tycker jag, haha) Hon heter Mary Poppins, men jag kallar henne för det mesta Poppan. Hon är en riktig läromästare även fast hon kan vara lite busig också!

Jag har varit på läger också, i 4 år. Och mitt allra första år hade jag Pricken. Världens sötaste! Jag älskade honom och ville absolut inte åka hem! Men det gjorde jag ju förstås tillslut, men va fast besluten om att komma nästa år igen.

Mitt andra år hade jag Alladin, jag tyckte om honom så mycket! Och han lärde mig verkligen mycket också. Han är verkligen den snällaste ponnyn! Gulle. Jag kan även skryta om att han och jag kom 3:a på hopptävlingen tillsammans!

Mitt tredje år hade jag Mandolin. Jag älskar henne precis lika mycket idag som jag gjorde då, hon är verkligen bäst. Jag grät så mycket när jag åkte hem från det lägret! Och även vi två kom 2:a på hopptävlingen!
Och nu, till sist, den här sommaren hade jag faktiskt Mary Poppins även kallad Poppan. Jag hade det så roligt med henne, och nu har jag henne! Så se hur bra det kan bli!

Jag är förresten 04, alltså 12 år. Och, ja, jag vet att jag är liten, haha.
Jag har även lite favoriter, jag gillar även (förutom Mary Poppins, Aladin, Pricken och Mandolin) Tessie, Rafaela, Funny Face, Bara-Bella, Miss Sofie och Szafir såklart! (och många fler, hihi).

Men ja, det var väll lite om mig. Jag tycker att det är jätte roligt att få börja blogga här, och jag hoppas att det kommer bli bra! Vi hörs!
/ Jossan

 

 

#1 - Emilia

Ååååh bästa finaste Tessie hon är finaste hästen på Ella Karlshem :)