Compass
Har glömt att berätta hur det gick när jag och Benji tävlade på Compass!
 
LD: 0 fel
 
Benji var riktigt seg till en början och kom inte alls igång som han brukar. Han liksom låste sig och tog inte mina hjälper. Han var väldigt spänd vilket märktes väldigt tydligt när vi skulle fixa honom innan då han var väldigt jobbig haha. Han brukar stå hysat lugnt ändå när man ska fixa honom men jag och Ella hade fullt sjå att få honom stå någorlunda still för att sadla. I vilket fall så kändes han inte alls sådär framåt och lydig och nu fick jag verkligen rida på för kung och fosterland. Vi nollade men ja, han kom lite nära på vissa hinder och flytet var inte det bästa. Man ska alltid vara nöjd när man är felfri såklart, men detta var inte alls bland våra bästa rundor utan snarare tvärtom.
 
LC: 4 fel
 
Nästa klass kom han igång mycket bättre och var såå himla fin inne på banan!! Han hoppade riktigt bra och ja, vi hade ett bra tempo, ett brra flyt och han var påverkbar. Mycket nöjd över denna runda, han rev tyvärr första hindret, lite slarvigt av honom men det var mot publiken så jag tror han bara var inte riktigt fokuserad. Annars hoppade han riktigt bra och jag är väldigt väldigt nöjd. Han sög tag i hinderna och vågade hoppa av lite stort och säkrade inte genom att lagga ett till galoppsprång, lyssnade på mina halvhalter. Det var en ganska klurig sväng enligt mig eftersom först var det en ganska svår sväng och hindret var svårt att urskilja då många andra hinder var bredvid. Där ville jag verkligen komma in lugnt så han hade chansen att se hindret och han lyssnade riktigt bra. Fina ponny <3
 
Träffade även dessa två väldigt saknade människor! <3 <3 Tuva och Humla heter dom och har hängt en hel del på Karlshem och nu har dom köpt en riktig fin häst!!!! :) 
 
Tusen tack till Ella som ställde upp som fotograf, hästskötare och moraliskt stöd!