Två lektioner
Vi har haft två lektioner sen senaste gången jag uppdaterade, hoppletktion förra måndagen och dressyr denna måndag. Hoppningen förra veckan gick så bra, hon var verkligen jätteduktig! Första hoppasset stack hon med mig när jag bara försökte trava över en bom, så med tanke på att vi endast har haft tre hopplektioner så har hon gjort stora framsteg. Det var titthinder med vattenmatta, bänk, sockerbitar, tunnor och ett täcke som låg över hindret. Alla dessa hoppade hon på första försöket och det gick inte jättefort när vi gjorde en bana av det, så det har verkligen blivit bättre. 
 
Dressyrlektionen igår gick inte riktigt lika bra, hon kändes stel och något spänd. I vänstervarv blir det nästan som om hon bara lägger sig i handen och tuffar på. Högervarv är bättre, men i vänster måste vi jobba på att hon ska ställa sig genom vänstersidan så att hon kan mjukna. Vi jobbade lite med att flytta, vilket också är svårt i dagsläget. Hon accepterar inte riktigt skänkeln och springer bara på, så det gör det väldigt svårt att flytta. Galoppen gick iallafall bra!
 
Utöver detta så har jag ridit ut och ridit något dresyrpass. I lördags red jag t.ex ut med Isabella till Bergabacken vilket var mysigt. Fokuserade inte speciellt mycket på vart hon hade huvudet utan red ganska kravlöst - vilket i många fall är minst lika roligt. Älskar Bergabacken, särskilt i början när man känner hur hästarna verkligen tar i. 
 
Här är lite bilder på oss från förra veckan, min sits kaosar lite ibland och det ser inte alltid speciellt fint ut, men ungefär såhär ser dagsläget ut nu. 
 
 
Tack till Isabella som är fotografen!