Skipper a Poco
Hej! Nu är sommaren igång och lägrerna lika så. Jag har redan jobbat min första vecka under läger ett, veckan gick super och allt bara flöt på och sen var det slut, typ. Jobbar även läger nio! När lägret var slut hämtade jag iallafall "min" ponny som jag ska ha nu hela sommaren och kanske även i vinter. Denna heter Skipper a Poco och är ett d-ponny sto på 6 år. Vet fortfarande inte riktigt vad jag vill kalla henne för, så just nu blir det "Skipper", "Poco" eller "Hästen" de flesta gångerna, lite opersonligt kanske. 
 
Jag har bara haft henne i lite mer än en vecka, så vi har inte riktigt hunnit lära känna varandra än. Hon är väldigt snäll iallafall, även om man kan märka på henne att hon blir spänd eller stressad så gör hon aldrig riktigt något, vilket är väldigt skönt. All ära till hästar som kan stå stilla på stallgången och som inte måste hopp runt (eller på en) oavsett hur glada eller uppspelta dom är. 
 
Hon är rätt så pigg att rida, men när hon inte riktigt förstår vad man menar eller något blir lite knas så blir hon rätt så stressad och då känns det som om allt går i 180 i hennes huvud. Just nu travar vi mest runt och försöker ha ett bra tempo med en lugn häst, sen en del övergångar och lite galoppfattningar. Skritt också såklart. Hon kan inte så mycket förutom grunderna, skritt, trav, galopp, "starta" och svänga, bromsen är lite svår ibland. Men jag tror hon kommer bli fin! 
 
Vi harvar ju inte endast på ridbanan utan har ridit ut lite och "hoppat" en gång. Men sådant kommer ju mer allt eftersom man lär känna varandra. Detta är ju ett nytt ställe för mig också, så har inte jättebra koll jag heller. Tror hon är en sådan häst som kan bli rätt så personlig iallafall och jag hoppas verkligen att jag kommer kunna tycka om henne lika mycket om jag tycker om Silver, även om det känns en bit iväg just nu.