Tappsko..
Tro det eller ej men i Måndags på hopplektionen lyckades TRISSAN trampa av Mazurkas sko, haha så kan det gå. Hade nog inte ens märkt något om inte Tilia sagt nått i stil med "vad är det som ligger där..?" Tur i oturen var att skon trampades av väldigt rent, inget fläkt och skon behöver inte riktas om så eftersom jag förra året gick en tappskokurs bestämde jag mig för att sätta mina kunskaper på prov. 

I torsdags begav jag mig därför till hööks för att införskaffa lite hovslagarverktyg för att sedan i fredags slå på min första tappsko på ett ben som satt fast på en häst! 

Måste säga att det var lättare än vad jag tänkt mig, men ska inte gå så långt som att säga att jag gjorde det riktigt snyggt för det var långt ifrån perfekt men ser ändå okej ut, och bäst av allt, skon sitter på igen!



Idag kommer vi även att ha vår årliga julhoppning som som flyttar sig längre och längre ut i januari för varje år. Ska bli minst lika spännande att se någon annan hoppa Mazurka som att själv hoppa någon annan häst/förmodligen ponny..