Mina Karlshemsminnen - Del 1
Nu ni så har jag satt mig ner och börjat köra igång denna minnesgrej. Tänkte att jag publicerar ett inlägg varje måndag. Här har ni den första delen i alla fall!
 
När jag praoade på Karlshem för två år sedan skulle vi åka med en häst till veterinären. Datumet den här dagen råkade vara den första. Såklart så hade inte jag tänkt på det, utan gick glatt in till veterinären.
När veterinären kollat hästen och vi var klara sa han att han ville kolla hästens tänder. Tänderna behövde raspas men att de var alldeles för smutsiga för att vi skulle kunna göra det då. Jag stod där som ett frågetecken och undrade vad han pratade om. Veterinären försvann och kom tillbaka med en flaskborste och Bamsetandkräm. Han gav dem till mig och sa att jag behövde borsta hästens tänder tre gånger om dagen i två dagar. Sedan skulle vi komma tillbaka och raspa. Jag bara nickade och så åkte vi hem. I bilen frågade jag Aud om han skojade eller om man faktiskt borstar tänderna på hästar. Det var i alla fall inget jag hört talas om. Jodå sa Aud, det gör man. "Men du får göra det själv för jag har inte tid". Lite halvt vettskrämd så gjorde jag mig i alla fall beredd för att borsta hästens tänder. Aud ville dock vara med första gången så att jag skulle göra rätt. Fullt seriös smetade jag på tandkräm på flaskborsten. Men där stoppade Aud mig. Frustande av skratt berättade hon att det var ett aprilskämt. Lite snopen stod jag där men flaskborsten i ena handen och tandkrämen i andra.
 
Jag vill bara påpeka att om det inte varit veterinären som gav mig tandkrämen och flaskborsten så hade jag inte gått på det. Hade jag dessutom vetat att det var första april så hade jag inte heller gått på det! Bara så ni vet.