Work Work Work
OMG har ni hört den låten eller asså jag orkar inte.Ja jag vet att den är jättegammal (ish) men jag kom och tänka på den nu och den är bara så irriterande asså man kan inte ens höra vad hon säger.
 
Whatever vi går vidare. Har ni saknat mig? Såklart ni har varför skulle man inte sakna mig liksom. Jag har inte bloggat på hela jullovet. Har ni ens överlevt?? Borde jag blogga i typ fyra dagar i sträck för att ni ska må bättre? Asså ni måste ju fått issaabstinens. Lagom med ego va issa? Haha okej nog med allt det där. 
Nu ska vi se här... På lovet har 99% av tiden varit i stallet med paus för julafton och nu nyårsafton. Jag har ridit Villis ganska mycket men han har vilat mer än jag hade tänkt mig vilket ger mig bara liiiiitttteee ångest. 
 
Innan jul red jag ut mycket. Asså jag skämtar inte på något sätt lyckades jag komma ut typ fyra dagar i rad. De var fantastiskt då jag inte kommit ut så mycket sen i somras. Det jobbiga va att efter ca fyra uteritter var det vila för Villis i två dagar på julafton och juldagen. När jag sedan skulle jobba dressyr kändes det lite stelt. Helt enkelt som jag inte jobbat på ett tag. Trots allt är han världens bästa som försöker trots mina knasiga hjälper.  
 
Två dagar efter julafton började det läger på karlshem. Gissa vem som skulle jobba? Jo den mest fantastiska ledaren gud någonsin skapat. Jo jag. Oavsett slutade lägret igår och då hade jag joobbat fyra dagar med fantastiska små lägerbarn. På det lägret var Audan snäll nog att låta mig rida med på lektionerna. Inte alla såklart men jag fick rida med på en hoppning och en dressyr. Jag vet att jag borde vara gladare över hoppningen men var jätteglad över att få en dressyrlektion då vår senaste dressyrlektion på måndagarna blev ändrad till markarbete. Asså den lektionen gick såååå bra!!! Hans skänkelvikningar börjar verkligen sitta nu och jag vill bara gråta varje gång det faktiskt går för asså det gick inte alls i början. Han är verkligen drömhästen.
 
Idag red jag med ett hackamore-bett som jag fick i julklapp. Det var helt fantastiskt och verkligen lärorikt men kan berätta mer om det senare när jag ridit med det ett par gånger. Ifall ni inte har märkt det gick det verkligen så bra idag att jag har kommit fram till att Villis är guds gåva i hästform. Åhhhhh han är verkligen min sagohäst. Bästabästabästa hästen. Det var allt för idag. Bye pie.   
Asså hittade denna bilden när jag letade efter lite bilder till iggan. Kan ni se min mördarblick eller? Red jag i jeans här?... Ser ut som det...