SIHS och så lite hoppning på det...
Blir mycket häng i Solna för min del under helgen. Vi startade upp med att gå på inomfusfälttävlan i torsdags vilket var roligt att se, så underbart ärliga och duktiga hästar och även ryttare, var dessutom väldigt sugen på att få förra året men kunde inte. Mysigt hade vi iaf, blev även lite shopping på mässan som för en gångskull inte var riktigt lika proppfull som den brukar vara, just nu har det bara blivit shoppning till mig men jag har planerat in lite fler inköp åt hästen. 

Imorgon blir det stall på morgonen för att sedan ge mig iväg och dela ut lite lappar om ridläger innan familjematinen, så ser ni oss får ni gärna komma fram och säga hej! 

Sen blir det mera mässa och kanske även en liten titt på showen.

Söndagen kommer att bli en heldag så jag kommer förmodligen vara lite trött på lokalerna efter det här.

Hoppade i måndags vilket gick super bra! Hon var lite stark i början när vi gjorde "lydnadsövningar" med avbrott/igångsättningar mellan travbommar och ett hinder. På banan var hon dock bättre, var tvungen att lägga en volt efter ett hinder ut till höger (hennes svåra varv) då hon landade i fel galopp och svängen upp till nästa hinder var väldigt snäv. Men banan fortsatte bara super bra efter det så det var inga problem.

Fick vara med på hopplektionen idag också då endast Josefine och Isabella var närvarade till lektionen. Vi började med lite gymnastikhoppning på en 5,5:a och sedan lite hinder på olika avstånd bakom. Mycket bra träning för min häst som måste bromsa lite och inte kan köra på i full fart. Hon skötte sig utmärkt! 

Efter det flyttade Aud på hinderna och byggde upp en super rolig bana. Fick hoppa banan lågt en gång först och sen en gång lite högre, det gick super bra förutomett hinder som stod på volten i höger varv, fick ta om det några gånger och tyckte jag var super noga med allt men hon landade alltid i fel galopp ändå.. Resten av banan kändes så bra, vi flög igenom den i ett bra tempo och med bra språng, är så sjukt nöjd med både hästen och mig själv, nu ska jag lägga mig då det blir tidigt stall imorgon. Mer uppdate kommer när denna helgen är slut, hej så länge!