Lördagens pass
Hej!
Igår red jag Strauss en kortis, han hade nämligen redan gått en gång så jag valde att inte rida så intensivt eftersom han inte har jättebra kondis ändå. Han var visserligen ändå superpigg, kanske hade det med kylan att göra, eller med att två storhästar dundrade runt i full galopp i ridhuset eller att han är lite bakskygg, men upprörd blev han och det tog ett ganska bra tag innan han lugnade ner sig. Han är ganska mycket starkare i vänster vilket stör mig otroligt mycket, det är inget jag är van vid och mitt tålamod är ganska dåligt på den fronten så det blir tillslut HALLÅ KAN DU MJUKNA NÅGON GÅNG och så försvinner motivationen till resten av passet. Förhoppningsvis vänjer jag mig snart. Jag jobbade ganska mycket med att plocka upp honom i en kortare form, han lägger sig gärna ganska lågt och långt så försöker verkligen jobba upp detta, successivt såklart för han orkar inte riktigt hela vägen i en korare form. Som sagt var han även ganska pigg så hade hela tiden tempot i bakhuvudet. Utöver det red jag lite skänkelvikningar och gjorde lite kluriga svängar i galopp upp på kvartslinjen från hörnet, alltså en väldigt kort sväng som krävde en hel långsida av samling, och när vi väl var på linjen blev han lite för lycklig och stack flera gånger, haha men han är söt! Jag avslutade med det bästa jag vet, serpentinbågar (tycker synd om de som rider lektion för mig, de får alltid sitta och finslipa på serpentinbågar), han tar inte riktigt halvhalterna så det övade vi på, det var ett mysigt pass!
 
Utöver detta måste jag påpeka att Alice inte är en sådan stor vinterälskare som hon påstår, blir det för kallt i stallet går hon upp och sätter sig antingen i kiosken eller omklädningsrummet på ett element och kollar på film, så där överdriver hon sin kärlek till kylan lite. Däremot måste jag tacka henne för de fina orden hon skrev om Straussis utveckling, det värmde massor ♥
 
Här är lite bilder på Alice och Strauss från ett pass i somras, här travar hon av!