Torsdag och fredag
Hej igen, tänkte berätta lite om torsdagen och fredagens ridning förra veckan då uppdateringen är lite tjärvig.
 
I torsdags hoppade jag en ny häst på terrängbanan, det gick sådär, hen var ganska svår och ibland så mesred jag, men sedan när vi avslutade med en bana gick det SÅÅÅÅÅ bra! Så det var väldigt kul.
 
Dagen efter fick jag välja om jag skulle rida den nya igen eller Strauss.
Dagen började dock med att jag och Alice och senare även Sigrid, fick stå och dra av skor, vilket var jättesvårt och jätteläskigt! Det tog ungefär en timme och 45 minuter, sen kom Aud och drog av den andra skon vilket gick på typ 10 min haha.
 
Efter det red jag Strauss som jag då valde! Jag red själv i ridhuset och han var så galet pigg! I första fattningen stack han ordentligt, och efter det kunde jag knappt trava för så fort jag gav en eftergift eller dylikt flög han iväg i galopp! Han hade visserligen inte gått på tre dagar men ändå! Så först gick allt ut på att kunna trava ordentligt och sedan övade jag även lite fattningar, för att han inte skulle rusa iväg efter varje fattning, och det gick faktiskt jättebra fram mot slutet och då travade vi av! Sedan var det en dyngsur ponny jag skrittade av.
 
♥♥♥♥
#1 - Maria Jonsson

Hej
tänkte bara rapportera om Strauss:-) Han verkar trivas fint på Säva. Går i en jättestor hage med ett gäng glada o tuffa valacker. Så han har varit smart o hållit sig lite åt sidan, men även busat runt med några kompisar. Förutom lite strul vid uppsittningarna o dragning av sadelgjorden, har han varit jättesnäll, pigg o rolig! Dessutom en sån som alla tycker är sååå söt...
Papaya har varit ännu mer på tårna - idag trodde jag nästan hon skulle explodera:) Hon ääälskar sin stoflock o är gravt brunstig. Bästis med min foderhäst Phillippa nu. Tänkte det kunde vara kul att veta hur de har det. Hoppas Viktoria snart är bra! Hälsningar Maria & tjejerna

#2 - anonym

vilka hästar står på karlshem just nu?