Dagen och ponnyn levererade
Min dag och ponny levererade! Idag har jag och Thio startat vår första lokala tävling. En L:D  på Ekerö ridskola, och dessutom så var tävlingen på utebanan så det blev lite extra spännande.
I L:D för d-ponny så ligger hindrerna på 80 cm. Det har vi hoppat mycket på P&J vilket kändes bra. 80 cm är kanske inte så big osv men ändå, första lokala och då blir det en del nerver inblandade. Tror att både jag och Thio var ganska nervösa för det var mycket mer liv runt omkring tyckte iallafall jag!
Som sagt var det en L:D och en ganska lätt bana, men de hade dock blandat in en mur! Lite annorlunda tyckte Thio men han hoppade så snällt över den ändå.
Jag är väldigt nöjd över rundan. Jag la upp ganska mycket fart (tyckte jag) för att vi skulle komma över alla hinder. Fick en riktigt bra känsla genom hela banan. Thio bjöd på bra och vi vissste var vi hade varandra. Hoppade igenom den som ingenting och är riktigt stolt över min lilla ponny! Det var trots allt han som hoppade. 
Som pricken över i:et fick vi även med oss en delad första plats hem! Debut i lokal och en första plats är inte så dåligt. Men till min stora skräck blev det jag som fick rida först i ärevarvståget. Har ju faktiskt aldrig ridit ett ärevarv förut så vet inte dirket om det finns några oskivna regler.. Men alla överlevde så det gick väll bra. 
Det var riktigt kul detta så ser fram emot att göra om det!
Tack till mamma som modigt körde transporten och tack till Aud som fick vara körlärare och tack till Ingrid som fick leka hästskötare för dagen!! Nu taggar vi för framtida tävlingar.
Har tyvärr inga bilder att bjuda på från dagen så ni får leva med en från Karlshem pay and jump! Ponnyn var minst lika fin då
#1 - Anonym

När kommer hästarna hem? Har några redan kommit? Vilka isf? :D