Gott nytt år
Här var det rätt så tomt, men just nu har det ju varit läger så det är  väl en orsak till uppdateringen. Idag åkte jag iallafall till stallet, ändå ett rätt så bra ställe att spendera den sista dagen på 2014 på. Först skrittade jag ut en sväng med Tilia och Maja (inte Maja som bloggar här utan den andra Maja som rider Dixter) i snön vilket var väldigt mysigt. Vi klarade oss förbi hunden som tycker det är jättekul att skrämma slag på våra hästar (vilket den faktiskt inte gjorde idag) och en högtrycksslang (säger man så??).

Efter det gick vi till ridhuset för att rida lite dressyr, jag trodde att det skulle gå jättedåligt då hon dummade sig lite innan och sedan fick för sig att hörnet med bommarna var jätteläskigt och att man absolut inte skulle gå förbi där, men sen så skärpte hon sig och då gick det bättre. Min tanke var att öva galoppfattningar, men det blev väl kanske inte jättemycket utav det. Galoppfattningarna åt höger är inga problem, dom går jättebra men vänstergaloppen tycker hon är jobbigare, man måste driva mycket mer för att hon ska hålla igång, annars bryter hon av för att hon tycker att det är jobbigt. Vänstergaloppen gick iallafall väldigt bra idag, hon orkade hålla igång och fattade jättebra. Hon var fin och kändes framåt som helhet genom hela passet trots lite knasigheter, särskilt vid "avtravningen" då var hon jättefin och jag behövde inte göra mycket alls. Det är en av de bästa känslorna när hästen är så lösgjord och genomarbetad så man behöver knappt göra någonting alls för att den ska fortsätta jobba i form. 

Bild från ibörjan utav min tid med Virvel, tycker vi har utvecklats rätt så mycket sen dess!

Gott nytt år alla!