Fullt upp!
Varit i stallet varje dag i en hel vecka nu, hjälpt till lite med lägrena haft några lektioner ridit ut med dem och så. Det har gått riktigt bra, hade en barbacka lektion som gick över förväntan! 

Däremot gick min senaste uteritt inte riktigt som planerat, ponnyerna var väldigt busiga och det gick lite fort! Eftersom jag red på Mazurka tog jag det säkra före det osäkra och vi tog det super lungt. Som tur var höll sig alla barnen kvar och ingen gjorde illa sig! 

En av lektionerna jg fick hålla i skulle vi longera, det var super kul och barnen tyckte också det! Vi longerade Kalle som var så snäll, han var superkännslig och lyssnade även på de allra minsta barnen med lite hjälp från mig ;)

Under lovet löshoppade vi även Mazurka, Tiara och Straus för att barnen skulle få vara med och se hur det gick till. Mazurka tyckte det var super kul och tog allt med sånn lätthet! Hoppade henne på 120 och hon såg inte ens ut att ta i. Världens bästa tjej. 

Jag lät även min mamma få rida på Mazurka för första gången vilket gick super bra! Hon travade så långsamt hon kunde och tog det hätte försiktigt, hon  kännde helt klart att hon hade nån som knapt kunde nått på ryggen och utnytjade det inte ett dugg. 

Vi hade även som ni säkert redan sett vår spökkväll som trotts regnet blev riktigt lyckad, precis som resten av veckan!