Vår galna ridtur
Ja ni kanske har läst om min Leos och Evas skrittur som slutade med en häst som stack och Leo som låg på marken och inte kunde gå.
Obehagligast var att inte kunna göra något när jag såg att det hände..
Helt plötsligt låg Leo på marken, Mazken trampade på hennes ben och stack sedan i full kareta. Jag ringde till Alice och dom öppnade grindarna inför Mazkens eventuella hemkomst.
 Vickan blev ganska nervig av hur Mazken bara stack så började hoppa på stället och lyckades nocka mig i ansiktet och på något sätt ramlade/satt jag av och stod plötsligt på benen och höll i en hoppande Vickan.
Såg att Leo ställde sig upp och så kollade jag bort i två sekunder och sedan låg hon ner på marken igen och hade alltså bara ramlat ihop pga benet inte gick att stödja på. Det kom en bil som jag sprang fram till med Vickan i släptåg och det var ett jättegulligt par som körde hem Leo till gården!
Jag och Eva ledde hem våra hästar.
Mazken sprang självfallet hem, men innan hade hon tydligen dragit ett race på hammargårdsängen med växthuset på och sedan upp i skogen innan hon kom hem!
 
När vi kom hem så borstade jag av Vickan och lite så och släppte ut henne i hagen (tanken med skritturen var att Vickan gått ganska hårt torsdag, fredag, lördag) och så river hon av världens runda i hagen och springer och bockar haha! Gick sedan bort till Auds hus där Leo satt så åt vi mat och väntade på hennes mamma. När hon kom bar vi ut sjuklingen i bilen och sedan borstade jag lite på Mazken som lugnade ner sig ganska fort.
 
Vi kom ju ändå ganska lindrigt undan, Leo får rida och sitter inte i rullstol, min näsa är väldigt öm och svullen (fint nu till nyår!) och har eventuellt en lätt hjärnskada. Mazken klarade sig helt oskadd som tur var!
 
Hittade den här bilden i arkivet, tror det är Thira haha! Vad hon har förändrats!