Dressyrpasset igår.
Det gick väl rätt bra, hon var underbar och det är sån enormt stor skillnad när jag löst problemet hur jag ska jobba henne "rätt" som Aud säger.. :P Kan berätta lite hur jag börjar värma upp och så. Till och börja med brukar jag skritta 10-15 min i båda varven och sätter av i galopp några varv i typ 180 km/h för att få igång baken också (Auds idé). Allt eftersom när hon är mer framåt sätter jag igång lite skrittarbete på volterna, serpentinerna och ja en hel del tempoväxlingar. När det känns bra börjar jag med travarbete och nu brukar hon gå i form och det är sån stor skillnad att sitta ner i traven och galoppen när hon verkligen jobbar med hela kroppen! Galoppen i början gör verkligen susen må jag säga! Hon är alldeles underbar efter det, så jag rekommenderar till er som har en rätt lat och bekväm häst som inte trampar under sig bra från början att galoppera fram! Det skadar inte någon och det har hjälpt mig riktigt mycket nu! Nu ska det bara gå ännu bättre för varje gång jag rider ;)
Jag har tänkt på en sak. Inom ridning finns det ingen som är perfekt, vilket gäller alla sporter och det roliga är att man kan bara lära sig mer och mer och utbildningen tar typ inte stopp. Det är nog det som är det bästa med ridning :P





Söt ponny jag har! ^^