Åh underbara ponny!
Dagens dressyrlektion gick som en dröm! Fick hjälp med formen 10-15 min innans lektionsstart och så fort Aud ens närmade sig så gick hon ner i form direkt (vi hade redan travat igång och fått igång baken på henne). Så fick jag prova själv och jag börjar fatta mer och mer det där med känslan, när jag ska berömma och när jag ska ta. Hon gick så fint i form (både skritt och trav) ungefär 15 min tills vi skulle börja med övningarna. Då behövde jag inte tänka på formen sa Aud för då hade hon varit duktig. Vi övade mycket i höger varv idag eftersom det är tydligen alla hästars (Mary Poppins, Gentlemans & Partys) svåra sida men det gick rätt bra faktiskt! Sen när det var ca 15-20 min kvar lät hon oss prova det som vi hade svårast med i ridningen, i mitt fall formen för tillfället. OCH vet Ni?! JAG KLARADE DET SJÄLV! HELT SJÄLV!!!! Så stolt över henne och mig själv, hon gick klockrent, lika klockrent som med Auds hjälp! Och jag fick beröm av Aud, så lektion i helhet var nog den bästa hittils, sen kommer det förhoppningsvis bara gå bättre och bättre!! :D Nästa vecka = hoppning! TAGGA! ^^
Du är så fin när du vill..<3
/P